tisdag 23 oktober 2012

Finnbacksskolan donerar -igen!!

För andra året i rad beslutade Finnbacksskolan i Lycksele att skänka pengarna som samlats in på "biståndsdagen" till barnhemsverksamheten här i Cochabamba! 17 000 kronor blev det!! TACK ni tappra hjältar!!!

Jag satt för några veckor sen och oroade mig för sjunkande fadderintäkter under 2012 och funderade på hur jag skulle meddela barnhemmen att vi nog måste sänka det svenska månatliga stödet till dess att jag får in lite fler faddrar.. så kom nyheten att Finnbacksskolan valt att donera hela 17 000 kronor och därmed vände nyheterna från sämre till mycket goda! Vi kan nu höja det månatliga stödet från Sverige istället för att sänka det!!

17 000 kronor är en hel årslön till en av "mostrarna" som jobbar på barnhemmet. (barnen kallar barnskötarna för mostrar), så ni förstår att Finnbackskolans bidrag är en ENORM hjälp för verksamheten.

Stor kram till alla er på Finnbacken som gjort denna donation möjlig! Och hör gärna av er om ni har frågor och funderingar eller om ni vill komma och hälsa på oss här i Bolivia! Kanske prova på att jobba lite som volontärer på något av barnhemmen eller i min secondhand affär!



Inga kommentarer: